joi, 21 aprilie 2011

"O zi buna"







E dimineata,inca prea dimineata pentru o zi de vacanta.Pur si simplu imi era pofta de un covrig mare si bine rumenit asa ca m-am imbracat repede si am mers pana la covrigaria de la colt.Era soare si aerul mirosea a praf,dar totusi pentru pofta mea am indurat si am mers mai departe.

Am cerut covrigul si am platit,iar dupa ce am primit restul si am multumit(din instinct pentru ca eram adormit),am primit de pe partea cealalta a magazinului “o zi buna,va doresc!”.Ciudat!De mult timp nu am mai auzit asa ceva de la vreun vanzator si am ramas cateva clipe nemiscat.Vanzatoarea nu prea intelegea ce se intampla,ce anume m-a surprins,dar nici nu aveam rabdarea necesara sa ii explic ce imi trecuse prin minte.
Cam toti comerciantii sunt ridicoli sau sunt prea plictisiti sa arate putina amabilitate fata de clientii lor.De spun ca sunt ridicoli?Pentru ca unii au mania sa faca glume proaste sau sa lege o discutie cu tine pe baza pretului prea ridicat sau a calitatii proaste a produsului pe care urma sa-l cumperi.Si sunt plictisiti pentru ca asa s-au nascut,asa le este firea si nu realizeaza ca un simplu cuvant frumos i-ar putea aduce pe langa recunostinta morala si niste clienti in plus.
Eu inteleg ca este obositor si cate odata mai intalnesti cate unul ce te scoate din minti pentru ca efectiv el nu s-a hotarat ce sa cumpere,dar asta nu iti da nici un drept sa ii arati clientului indiferenta(sau mai rau sictir).
Poate vi se pare si voua ciudat de ce am ales sa fac un astfel de post,dar m-a surprins in mod placut doamna aceea.Si cateodata astepti si din partea altora cuvinte frumoase si lucruri simple care sa te faca sa vibrezi.Tot ce am observat la mine a fost faptul ca vibrez mult mai repede si mult mai bine la lucrurile mici si fara valoare(materiala),decat la enormitatile de zeci si zeci de lei(sau milioane).Valoarea materiala nu face altceva decat sa o distruga pe cea sentimentala.
Si ca veni iar vorba de sentimente,stiu ca v-am obisnuit cu un sentimentalism radical,dar cam din asta sunt facut.Oare sa fie bine sa fii tributar sentimentelor tale?Cateodata inima iti spune cam ce trebuie,dar uneori blestemata de ratiune isi face aparitia si te contrazice la sange.
E greu sa ma inteleg si singur,dar sa am pretentia de a intelege si altii tot ceea ce roieste in mine.Dar sa lasam toate astea acum.
Mai bine sa mananc covrigul…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu