joi, 6 ianuarie 2011

Fericirea-un mister!?








M-am gandit de ceva timp la fericire.Ce e oare asta?E de bine,e de rau?Pe toata lumea pe care o auzi rostind acest cuvant(destul de vag,as zice eu)trebuie sa aiba neaparat trimitere catre ceva material(telefon,masina,farduri,bani)nimic din toate astea nu iti aduc cu adevarat fericirea aceea pe care probabil ca o vezi in fiecare seara intr-un film siropos.
Dar asta de fapt nu e “fericirea”,va dezamagesc spunandu-va asta,dar fericirea nu se castiga avand cat mai multe masini sau cat mai multe SIM-uri.Astea sunt lucruri trecatoare,amagitoare pe o perioada nelimitata din care nu le alegi decat cu satisfactia de moment. Uneori m-am intrebat daca aceasta fericire exista cu adevarat.Sunt tare confuz pentru ca fiecare vede fericirea la standardele lui si in functie de ceea ce are.Nu exista un etalon al fericirii dupa care sa ne ghidam cu totii.De exemplu uite cum se stie foarte bine ca apa ingheata la 0 grade Celsius si fierbe la 100,asa ar fi bine daca ar exista un etalon pentru “fericirea”asta atat de mult mediatizata. E o aberatie sa consideri niste nimicuri de care te folosesti pe moment(sau nu foarte mult timp,oricum) adevarata fericire pe care ai cautat-o de o gramada de vreme. Ce-o sa va spun acum cumulat cu ceea ce era inainte o sa imi dati in cap cu vorbele unii dintre voi,dar am realizat(deci e verificat!)ca fericirea sta mereu in lucruri simple,foarte simple.Uneori atat de simple incat nici nu iti dai seama pe moment ca ele reprezinta bunastarea ta de care aveai mare nevoie. Asa ca m-am lamurit in final si cu misterul acestei “fericiri” fara margini.Ea nu sta niciodata in lucrurile cu o non-valoare ridicata la extrem,sunt sigur!

2 comentarii:

  1. Bine spus!Fericirea se gaseste greu insa merita tot efortul din lume...chiar daca pentru fiecare dintre noi ea poate insemna altceva ;fericirea ne da aripi,ne face mai buni...fericirea va dainui pe Pamant atata vreme cat noi,oamenii vom ajunge sa pretuim fiecare clipa din viata noastra.
    Sper din inima sa ai parte de multa fericire si sa continui sa scrii la fel de frumos ca si pana acum!:D

    RăspundețiȘtergere
  2. Doamne , e atat de relativ ... da , normal ca te aprob .. fericirea (chiar) sta in lucruri marunte ( listening Vama Veche-Fericirea, ca tot mi-am amintit)..

    dar e atat de trist ca unii chiar cred ca asta e fericirea . bani.masini.o nota la scoala.poate chiar bautura..sau lucruri de genu.. .
    traim intr-o lume in care "goana dupa fericire" cred ca ocupa locul cel mai important , devine un scop in sine . O sa-ti scriu si un citat :D mi-am amintit , se potriveste si plus de asta e din "Romanul adolescentului miop": "Pentru cei multi, fericirea ajunge chiar un sens dat existentei.Cu atat mai rau pentru ei.Fericirea nu poate fi cunoscuta , valorificata si stapanita decat dupa ce te-ai indoit de ea.Nu pesimism, ci luciditate , calm." -probabil il stii si atunci imi cer scuze ca nu te-am surprins :))D:
    ..pacat ca unii ( majoritatea) nu realizeaza ca nici macar nu e nevoie de atata efort pentru a-si gasi fericierea ( echilibrul , cum imi place mie sa-i zic ).

    un post frumos , atat de realist. :)

    RăspundețiȘtergere